ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟ تخصیص ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی و برخی کالا‌های اساسی به روال قبل بازگشت
سرخط خبرها

دپو حجم زیادی از کارت‌های سوخت در دفاتر پستی| جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت در چه مرحله‌ای است؟

  • کد خبر: ۱۶۷۵۳۷
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
دپو حجم زیادی از کارت‌های سوخت در دفاتر پستی| جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت در چه مرحله‌ای است؟
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال اجرای فرآیند آزمایشی هستیم که بتوانیم از کارت بانکی هم بجای کارت سوخت استفاده کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری درباره جایگزین شدن کارت‌های بانکی با کارت‌های سوخت با هدف جلوگیری از واردات تراشه کارت سوخت بدون تغییر سهمیه بنزین گفت: در حوزه تامین تراشه مورد نیاز برای تولید کارت‌های سوخت مشکلی نداریم، اما در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، فقط ۹۰۳۵ کارت در مجموعه پالایش و پخش وجود داشت؛ در حالی که سالیانه حدود یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می‌شود و افرادی هم نیاز به المثنی دارند که با این اوصاف، باید همیشه ذخیره دو تا سه میلیونی از کارت‌های خام داشته باشیم. ­

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه سال قبل بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است، گفت: ساماندهی کارت‌های سوخت با هدف مدیریت مصرف بنزین انجام می‌شود، نگاه ما این است که باید در کنار خودرو‌هایی که وارد چرخه می‌شوند، تعدادی از خودرو‌های فرسوده را هم خارج کنیم؛ زیرادر سال ۹۲ حدود ۱۹ میلیون خودرو در چرخه داشتیم، اما اکنون این رقم به ۳۰ میلیون رسیده است.

سالاری با بیان اینکه این تعداد خودرو، سالیانه نزدیک به یک میلیارد لیتر مصرف سوخت دارند؛ یعنی باید روزانه سه و نیم میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشته باشیم که معادل پالایشگاهی مانند تبریز است، اظهار کرد: مدیریت کارت‌های سوخت هم با این هدف انجام می‌شود که متوجه شویم، هر تراکنش، مربوط به کدام پلاک خودرو است و خودرو‌های از رده خارجی که کارت سوخت فعال دارند را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح اگر فردی کارت سوخت خود را جا گذاشت، می‌تواند به سامانه کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت مراجعه کند، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: سیستم پشتیبانی را هم تقویت کردیم تا خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت کاهش یابد؛ این اتفاق رخ داد و حتی برای اولین بار در کشور، بومی سازی کارتخوان‌ها را با کمک یک شرکت دانش بنیان انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که اطلاعات مربوط به خودرو‌ها را برای جایگزینی کارت‌های بانکی با کارت‌های سوخت در اختیار نداریم، گفت: اطلاعات خودرو در اختیار مجموعه ناجا و پلیس راهور است که باید آن را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم تلفیق را انجام دهیم؛ دقیقا مانند اتفاقی که در بحث سامانه سپهتن (پایش هوشمند تردد ناوگان) رخ داد تا به جای بارنامه‌های صوری، با این سامانه، سهمیه سوخت را تخصیص دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->